Pomnóż obroty swej firmy usługowej
Żeby skutecznie sprzedawać swe usługi, musisz powiadomić klientów o tym, że istniejesz, oraz przekonać ich, że jakością usług przewyższasz konkurencję. Tymczasem właściciele firm usługowych mają często wątpliwości, jak fachowo pokierować marketingiem oferowanych usług, gdyż brak im doświadczenia w tej dziedzinie.
Poradnik ten wyjaśnia czego Ci trzeba, by opracować plan marketingowy, który zda egzamin w przypadku różnego rodzaju firm usługowych: czy będzie to zespół adwokacki, gabinet dentystyczny, czy też salon fryzjerski lub warsztat naprawy samochodów. Nie—zależnie od tego czy sprzedajesz np. usługi konsultacyjne, czy też prowadzisz restaurację, skorzystasz z tej książki poszerzając swój rynek.
Autorki, które są konsultantkami firm usługowych, zamieściły w swej książce 34 arkusze robocze. Dzięki nim — w oparciu o opisaną procedurę — możesz opracować szczegółowy plan marketingowy dla swej firmy. Książka dostarcza odpowiedzi na takie m.in. pytania:
• czym marketing usług różni się od marketingu produktu • jak trzeba się do marketingu przygotować • gdzie możesz znaleźć informacje o potencjalnych klientach • co powinieneś wiedzieć o konkurencji • jak postawić przed firmą cele, które będą ambitne a zarazem realistyczne • jakie strategie w dziedzinie cen i promocji zdadzą egzamin w Twoim przypadku • jak opracować i zrealizować marketingowy plan działania
O autorkach: Jean Withers należy do czołówki konsultantów firm usługowych w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Oprócz konsultacji prowadzi ona także szkolenia dla właścicieli przedsiębiorstw. Pani Withers jest członkiem zarządu Izby Handlowo—Przemysłowej miasta Seattle w USA i jest szczególnie znana ze swej pracy w dziedzinie marketingu firm usługowych. Carol Vipperman pracuje jako konsultant dla przedsiębiorców i przedstawicieli wolnych zawodów w dziedzinie nawiązywania kontaktów. Była pierwszą kobietą, która stanęła na czele organizacji Sales and Marketing Executives of Seattle (Stowarzyszenie Kierowników Sprzedaży i Marketingu miasta Seattle). Pani Vipperman prowadzi szkolenia wewnątrzzakładowe oraz specjalne sesje szkoleniowe dla przedstawicieli wolnych zawodów. Wspólnie z Jean Withers założyła Stowarzyszenie Kobiet Biznesu w Seattle, USA. W poradnikach Pomóż • Sam • Sobie przystosowujemy najskuteczniejsze zachodnie metody działania w biznesie do warunków panujących w Polsce. Nasze książki uwzględniają polskie realia i pokazują tylko takie przykłady działania w biznesie, które są zrozumiałe dla czytelnika w Polsce.